מחוסרי אמצעים לא ינותקו מהמים בגין חובות

גואל ועקנין No Comments on מחוסרי אמצעים לא ינותקו מהמים בגין חובות
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה אמש (חמישי) את הכללים שמטרתם למנוע ניתוק מהמים של מי שאין באפשרותם לשלם. האגודה לזכויות האזרח: "צעד חשוב להכרה בזכות היסוד למים".

14 שנה לאחר שנקבע בחוק כי את הניתוק מהמים בגין חוב כספי יש להגביל באמצעות כללים, היום התכנסה ועדת הכלכלה של הכנסת לדיון פגרה מיוחד, במטרה לאשר כללים להגבלת הניתוק מהמים, במטרה להגן על משקי בית מפני ניתוק כפוי, לאחר שלא עמדו בתשלומי המים. חברי הוועדה, בראשות ח"כ ברוורמן, שבו והבהירו כי כלל היסוד הוא כי אין לנתק מהמים אנשים שאינם עומדים בתשלומים בגין עוני.

על פי הכללים שאושרו היום, החל מה- 31.3.2015, תאגידי מים שיבקשו לנתק חייבים מהזרם, לא יוכלו עוד לעשות זאת על דעת עצמם, ויהיה עליהם לקבל לצורך כך אישור מיוחד של ועדה ציבורית שתפעל ברשות המים. ניתוק מהזרם יאושר רק במקרה של צרכנים בעלי אמצעים כלכליים שיוגדרו כ"סרבני תשלום", ולא יינתן אישור לניתוק בגין חוב נמוך מסכום של 1000 ש"ח.

תהליך ניסוח הכללים ארך למעלה מ- 3 שנים. ב- 2011 פנתה עו"ד טלי ניר מהאגודה לזכויות האזרח ודרשה מרשות המים לעצור את ניתוקי המים עד להשלמת הכללים, כמתחייב מהחוק. בהמשך, אף עתרה האגודה לזכויות האזרח לבג"ץ בעניין זה, יחד עם אנשים שנותקו מהמים בגין חובות כספיים שלא היה באפשרותם לשלם. האגודה לזכויות האזרח ליוותה את תהליך ניסוח הכללים וחלק מהמלצותיה אף הופיע בנוסח הסופי.



0 תגובות